Hoe werkt het

Ons behandelteam biedt drie soorten online psychische hulp aan:

  1. Een beveiligd online behandelplatform waar u met uw psycholoog contact kunt hebben via mails, oefeningen die ondersteunend zijn aan de behandeling en indien gewenst gebruik kunt maken van dagboeken en e-health apps.
  2. Online behandeling waarbij u via skype contact hebt met uw psychotherapeut.
  3. Een hybride behandelvorm, waarbij online sessies afgewisseld worden met skype-gesprekken met uw psychotherapeut of face-to-face gesprekken in onze praktijkruimte in Amsterdam. 


U kunt de behandelwijze kiezen van uw voorkeur of die het best aansluit bij uw situatie. Bovendien kan op ieder gewenst moment tussen behandelvormen overgestapt worden.

Wij werken met een uitgebreid getest en goedgekeurd e-health platform dat in de gehele geestelijke gezondheidszorg (GGZ) wordt ingezet. Het platform bevat:

  • Online bibliotheek met informatie, oefeningen en filmpjes
  • Dagboeken, agenda, e-health app’s
  • Chat, beeldbellen, e-mail

 

 

Mocht u of uw cliënt er prijs op stellen, dan bieden wij bovendien ruimte voor een persoonlijke kennismaking in onze praktijkruimte.


Beroepscode

De beroepscode voor de psycholoog vindt u op de website van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP): http://www.psynip.nl/wat-doet-het-nip/beroepsethiek-en-beroepscode.html

 

Rechten

Als u besluit in psychische behandeling te gaan is er wettelijk sprake van een overeenkomst met rechten en plichten. Deze staan omschreven in de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO).

Belangrijke rechten zijn:

  • U heeft recht op informatie
  • U heeft recht op geheimhouding van uw gegevens
  • U heeft recht op inzage van uw dossier
  • U heeft het recht om zelf een hulpverlener te kiezen
  • U heeft het recht de voorgestelde behandeling te weigeren
  • U heeft recht op een second opinion
  • U heeft het recht om een klacht in te dienen

Klachten

Als u niet tevreden bent over uw psycholoog, kunt u dit het beste zo spoedig mogelijk direct met hem of haar bespreken. Heeft u (ernstige) klachten en een gesprek lost niets op, dan vindt u meer informatie over wat u in zo’n geval kunt doen: http://www.psynip.nl/wat-doet-het-nip/tuchtrecht-en-klachten/klachtprocedure/ontevreden-over-uw-psycholoog.html

BIG- geregistreerde psychotherapeuten vallen ook onder het Tuchtrecht. Daardoor kunt u ook een klacht indienen bij het Tuchtcollege voor de gezondheidszorg (www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl).

 

Spoedeisende hulp

Mocht u spoedeisende psychische bijstand nodig hebben, dan kunt u zich wenden tot uw huisarts of huisartsenpost. In geval van nood kunt u contact opnemen met de eerste hulp van het ziekenhuis via het landelijk noodnummer 112.